Seminar Secure Software Systems

LSF:
Lecture in LSF

Description:

Themen und Termine für Seminararbeiten werden individuell vergeben. Unten finden Sie aktuelle Themen sowie die Kontaktperson. Bei Interesse vereinbaren Sie bitte einen Termin mit dem jeweiligen Mitarbeiter.

Directed fuzzing – Kontakt: Paaßen, David david.paassen (at) uni-due.de

Fuzzing is one of the most efficient ways to automatically find bugs in software. A fuzzer generates data which is subsequently used as input for a program under test. If the fuzzers detects any unwanted behavior (e.g., a crash) the input is saved to be able to find the root cause of the problem. Directed fuzzers try to focus their efforts on the parts of the program which are more likely to contain bugs and vulnerabilities. The goal of the seminar is to provide an overview of directed fuzzing approaches published in academic literature and compare the different existing approaches to find similarities and differences.

Seminar: Remote Attestation – Kontakt: Surminski, Sebastiansebastian.surminski (at) uni-due.de

Remote attestation is the verification of the correct operation of a remote system by an external entity. This is often applied, but not limited to embedded devices. For example, remote attestation can be used to ensure that a security-relevant on-site device is not tampered by a remote attacker. Remote attestation can cover different types of integrity, e.g. static code integrity and correct execution, i.e., run-time integrity. In this seminar, we investigate different aspects of remote attestation. Students read several papers covering a specific aspect of remote attestation and summarize them in a seminar paper, focusing on the differences between the proposed solutions in these papers. Goal of the seminar is to enable students to read scientific literature, line out the problem, and summarize the findings.

Learning Targets:

Die Studierenden lernen Methoden des wissenschaftlichen Arbeitens und sind in der Lage eigenständig ein Themengebiet auf Basis von wissenschaftlichen Veröffentlichungen zu erarbeiten. Durch die Seminararbeit lernen die Studierenden ein wissenschaftliches Thema zusammenzufassen sowie wissenschaftliche Publikationen zu systematisieren und bewerten. Die Studierenden üben die Präsentation über ein wissenschaftliches Themengebiet in Form der Abschlusspräsentation.